IT-supporttekniker till kontoret i Kungsbacka! 

Vi befinner oss i tillväxt och söker nu därför ytterligare en IT-tekniker som kan hjälpa oss växa vårt kontor i Kungsbacka.

Arbetsplatsbeskrivning

Våra kunder skall inte behöva tänka på IT, det skall bara fungera! Vi gör arbetsdagen trygg och enkel genom att vara en komplett, certifierad och närvarande IT-partner med helhetsansvar. Efter många år i branschen vet vi att både små och stora frågor är viktiga, därför jobbar vi för nära samarbeten och goda relationer eftersom det genererar kvalitet och glada kunder.

AID Solutions grundades 2002 och fortsätter expandera under 2024, bland annat med vår andra serverhall i Kungsbacka.  

Från vårt kontor i Kungsbacka tillhandahåller vi idag våra tjänster och produkter till ca 200 företag och organisationer av olika storlekar inom storgöteborg. Bland våra tjänster finns alla former av web-/mail-/VPS-/serverhosting, dator-/serverinstallationer, support och drift samt IT-produkter så som servrar, datorer, nätverk, tillbehör och licenser. 

Våra medarbetare är viktiga för oss och vi uppmuntrar både personlig utveckling och programvarucertifieringar. 

Arbetsuppgifter

Vi söker nu en supporttekniker med fokus på Microsofts produktportfölj.

Din arbetsroll kräver att du som person har lätt för att arbeta med andra människor, lyssna, kommunicera och vara problemlösare. Du kommer att arbeta både individuellt och i team.

  • Telefon- och mailsupport. 
  • Fjärrstyrning av användares datorer för support av PC, nätverk och applikationer. 
  • Dokumentera och följa upp ärenden. 
  • Övrig IT-support. 
  • Administration och order. 
  • Installation och felsökning på servrar och klienter.
  • Installation och support av Microsoftbaserade produkter som t.ex.:
    • Microsoft 365
    • Intune
    • Entra ID
    • Defender-produkterna
  • Vara aktiv och komma med förbättringsförslag. 

Kvalifikationer

Som person har du ett brinnande intresse för teknik med gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom IT. 

Du har grundläggande kunskaper och/eller erfarenhet av nätverk och Microsofts klient-/serversystem. 

Plus om du har erfarenhet av support-/helpdeskarbete och ärendehanteringssystem. 

Vi ser gärna att du är systematisk, duktig på att dokumentera och har ett analytiskt och logiskt tänkande. 

Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. 

B-körkort krävs. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. 

Vi kan erbjuda dig 

En trivsam arbetsplats med varierande arbetsuppgifter och stort utrymme för utveckling och lärande i ett gott team där vi gärna sprider vår kunskap! 

Anställningsform: Tillsvidareanställning 

Anställningens omfattning: Heltid 

Tillträde: Efter överenskommelse 

Löneform: Månadslön 

Sysselsättningsgrad: 100 % 

Ort: Kungsbacka 

Ansökan

Publiceringsdatum: 2024-10-02 

Välkommen med din ansökan, personligt brev och CV till: rekrytering@aid.se  

Ange ID: AID IT-supporttekniker

Intervjuer sker löpande och tjänsten tillsätts så snart vi funnit rätt kandidat. 

Vill ni veta mer om AID Solutions hänvisar vi till vår hemsida www.aid.se  

Övriga frågor vänligen kontakta Johan Olsen 0735-67 94 64 

Ansök här