Webb & utveckling

Oavsett om ert företag är litet eller stort, med enkla eller avancerade behov, hjälper AID er att ta fram smarta, snygga och verksamhetsanpassade webblösningar som frigör tid och ger er fler och nöjdare kunder.

Varje framgångsrikt företag behöver idag en genomtänkt strategi för sin digitala närvaro. Med koll på de senaste teknikerna och trenderna inom modern webbutveckling tar AID fram webbplatser och e-handelslösningar som tilltalar både slutanvändare, webbredaktörer och sökmotorer.

WordPress

AID använder huvudsakligen WordPress som bakomliggande CMS / publiceringsverktyg. WordPress är ett av världens mest använda och välkända CMS, och dess fördelar är många:

  • Intuitivt och användarvänligt gränssnitt för administration och innehållshantering
  • Framtidssäkert tack vare öppen källkod och stor användarbas
  • Flexibelt och skalbart med mängder av plugins och nischade funktioner
  • Sökmotorvänligt
  • Som kund blir ni inte bundna till en leverantör
  • Webbplatser kan enkelt uppdateras även från mobila enheter

Mobilanpassning

En tredjedel av all trafik på nätet kommer idag från mobila enheter, och antalet fortsätter att öka för varje dag. De flesta webbplatser AID utvecklar har en responsiv design, vilket innebär att layout och funktionalitet automatiskt anpassas efter plattform och skärmupplösning. Era besökare erbjuds med andra ord en optimal upplevelse oavsett om de surfar till er webbplats från en skrivbordsdator, en tablet eller en mobiltelefon.

Sökmotoroptimering

Framgångsrik sökmotoroptimering (SEO) handlar till stor del om ett pågående och långsiktigt arbete. Det finns egentligen ingen övre gräns för hur mycket tid och resurser som kan läggas på effektiv sökmotoroptimering. Samtidigt kan man ofta med förhållandevis enkla medel, genom specifika tekniska optimeringar och kloka beslut, se till att skapa bästa möjliga förutsättningar för att nå uppsatta mål utan att det behöver bli onödigt tidskrävande och dyrt.

Vanligtvis delar vi upp arbetet med SEO i två huvudsakliga moment. Först ser vi till att upprätta bästa möjliga miljö för sökmotorer. I detta arbete ingår att optimera webbplatsen ur ett tekniskt perspektiv, att installera nödvändiga analysverktyg samt vid önskemål att upprätta mallar för startkampanjer på Google AdWords.

Därefter bistår AID - inom ramarna för våra löpande supportavtal - med löpande innehållsanpassning och strategisk sökmotoroptimering baserat på analys och tolkning av besöksstatistik, samt utfall av tidigare genomförda justeringar/optimeringar.

E-handel

Enligt statistik från .SE har åtta av tio internetanvändare i Sverige handlat över nätet, och tre av fyra söker information på nätet innan de bestämmer sig för ett köp. Ett vanligt sätt att mäta en nätbutiks kvalitet är att se till dess konverteringsgrad. Måttet sammanfattar och manifesterar resultatet av en webbsidas användarvänlighet, prestanda, bekvämlighet/tillgänglighet, effektiv annonsering och rykte.

AID levererar kompletta e-handelslösningar i både liten och större skala, med hög konverteringsgrad som en självklar målsättning.